ROG Challenge 2024: Zece liceeni din București au fost premiați pentru crearea de jocuri
Competiția ROG Challenge 2024 s-a încheiat cu o gală de premiere, în cadrul căruia zece liceeni din București au fost premiați pentru proiectele lor originale de jocuri video.
Sub tema „Republic of Gamers”, concursul a atras 1340 de elevi din 71 de instituții de învățământ, dintre care 440 au creat proiecte în platforma itch.io, evidențiindu-se creativitatea și potențialul tinerilor pasionați de dezvoltarea de jocuri.
Organizată de ASUS în colaborare cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, competiția a avut scopul de a motiva elevii să creeze un joc complet, de la idee la publicare. Participanții au lucrat sub îndrumarea a 168 de profesori coordonatori, rezultând 140 de jocuri din care 96 au fost validate pentru jurizare. În cadrul galei de premiere elevii și-au prezentat creațiile.
Locul întâi a fost ocupat de Mihai Țighiliu, elev al Colegiului Național „Cantemir Vodă”, cu jocul „Omni: Project Alpha”. Dezvoltat în Unity, jocul combină lupte corp la corp și puzzle-uri 2D, având ca protagonist un erou din universul ROG Saga.
„Am mai încercat să fac jocuri, dar acest proiect a fost cel mai complex și cel mai îndelungat. Între timp am început să învăț să programez în C-Sharp, în Unity. A fost cel mai complet joc pe care l-am făcut și sunt foarte fericit pentru cum a ieșit”, a declarat Mihai la ceremonia de premiere. „Legat de cariera în game development, sună interesantă, tentantă. Trebuie să vorbesc și cu părinții că nu am decis încă, însă această carieră are potențial după mine, deoarece industria locurilor crește pe zi ce trece, chiar mai mult decât cea a filmelor și a muzicii din câte am înțeles”, a continuat tânărul câștigător.
Pe locul secund, Tudor Mihalcioiu, de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, a creat „Republic at War”, un joc cu cinci mecanici distincte. Tudor nu s-a rezumat doar la joc, ci a realizat și un trailer video pentru promovarea proiectului. „E foarte important marketingul, mai ales la jocuri ca acestea, mai ales la o competiție de acest fel (..) Jocul meu era destul de lung, așa că voiam să expun toate tipurile de mecanici și toată munca printr-un trailer”, a declarat acesta.
Podiumul a fost completat de Matei Costan, cu „Salturi Pe Tastatură”, un puzzle interactiv în care utilizatorul recuperează tastele lipsă ale unei tastaturi speciale.
Un alt proiect notabil a fost cel al Oanei Isai, prima concurentă din clasamentul final, care a ocupat locul al patrulea cu un titlu multi-player. Oana și-a construit jocul integral cu asset-uri create de ea.
Clasamentul complet ROG Challenge 2024
- „Omni: Project Alpha” – TIGHILIU Mihai
- „Republic at War” – MIHALCIOIU Tudor Octavian
- „Salturi Pe Tastatura” – COSTAN Matei Stefan
- „Aporia” – ISAI Oana-Izabela
- „World of the game: Locked In” – DUMITRACHE Matei
- „ROG BedRoomEscape” – COJOCARU Tudor
- „The First Republic” – SIMION Andrei
- „Double U.P.” – MOZAȘ Denisa-Maria
- „Rex Publica” – ARDELEANU Alexandru
- „Muschi Rosu” – ROTARU Iulian Andrei
ASUS România a premiat primii cinci concurenți cu laptopuri de gaming ROG Strix G18 (G814), iar ocupanții locurilor 6-10 au primit vouchere în valoare de 1500 de lei pe site-ul oficial ASUS. În plus, cei mai buni cinci participanți din clasele XI-XII vor beneficia de burse la ECHO School of Technology, Digital Arts and Video Games, în valoare totală de 15.000 euro. Premianții sunt:
- TIGHILIU Mihai (Colegiul Național „Cantemir Vodă”)
- MIHALCIOIU Tudor Octavian (Colegiul Național „Mihai Viteazul”)
- ISAI Oana-Izabela (Colegiul Național „Spiru Haret”)
- COJOCARU Tudor (Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”)
- MOZAȘ Denisa-Maria (Colegiul Național „Spiru Haret”)
Proiectele câștigătoare au fost publicate pe platforma itch.io, oferind o oportunitate publicului de a descoperi și testa creațiile tinerilor dezvoltatori.
„Această competiție a fost foarte tare, am văzut multă creativitate, multe idei originale, ceva ce aș fi vrut să am și eu pe vremea mea. Mi-a plăcut că și-au dat interesul, au făcut niște proiecte fabuloase, unele dintre ele chiar competitoare cu unele jocuri ce sunt deja lansate”, a apreciat Bogdan Timuș „Bobospider”.
Laptopul oficial al competiției a fost ROG Strix SCAR 18 (G834), un model care oferă performanțele necesare dezvoltării de jocuri și sesiunilor video online.
Competiția ROG Challenge nu s-a limitat doar la crearea de jocuri. Au fost organizate seminarii online, transmise pe YouTube, în care liceenii participanți au învățat noțiuni de bază despre dezvoltarea jocurilor, game design, programare și publicarea pe platformele internaționale.
„Prin intermediul ROG Challenge 2024, ASUS și-a propus să motiveze liceenii din București să programeze. Mai exact să-i încurajeze să creeze un joc de la faza de idee până la publicarea lui pe o platformă internațională dedicată. La finalul acestui proiect pot spune că am reușit acest lucru. Ne dorim să continuăm și chiar să extindem proiectul la nivel național”, a declarat Liviu Marica, director de marketing ASUS România.
În 2025, ASUS pregătește o ediție specială de primăvară, la care vor putea participa în premieră liceeni din toată țara.
Competiția „ROG Game Jam Challenge” a fost susținută de ECHO School of Technology, Digital Arts and Video Games, ce reprezintă primele programe de facultate din România dedicate creării noilor generații de dezvoltatori de jocuri video.